نوشته شده توسط : hiwebex

انواع طراحی سایت براساس نوع کاربرد یا نحوه برنامه نویسی به چهار دسته تقسیم می شود که عبارت اند از:

طراحی سایت استاتیک

طراحی سایت استاتیک یک بار انجام می شود و محتوا و مطالب آن به نحوی است که نیاز به بروزرسانی کمی (سالی یکی دوبار) دارد که آن هم باید توسط افراد حرفه ای انجام شود و افراد عادی قادر به تغییر یا افزودن محتوا به آن نیستند از همین رو این قبیل سایت ها امروزه کاربرد محدودی دارند. در طراحی سایت استاتیک از HTML ، CSS و جاوا اسکریپت استفاده می شود. اگرچه هزینه در این نوع طراحی پایین است اما هزینه بروز رسانی  و نگهداری آنها بالا است. البته طراحی سایت استاتیک چون به نحو ثابتی صورت می گیرد و کمتر دستخوش تغییر و ویرایش می شود امنیت بالا و گرافیک قابل قبولی دارد. از آنجا که در طراحی سایت استاتیک از حجم کمتری ازکد ها استفاده می‌شود، سرعت بارگذاری این سایت ها بالا بوده و گذشته از آن موتور های جستجو هم بهتر مطالب سایت را خوانده و این در رنکینگ سایت بسیار موثر است.

طراحی سایت دینامیک یا پویا

طراحی سایت داینامیک به کمک برنامه نویسی وب و سیستم مدیریت محتوا (CMS) انجام می شود و نکته مهم آن که محتوای این نوع سایت ها توسط افراد عادی و فاقد دانش فنی قابل تغییر و بروز رسانی است. در ظراحی سایت پویا عموما از زبانهای برنامه نویسی ASP.Net ، PHP و … استفاده می شوند و از تکنولوژی های Ajax و Silverlight نیز بهره گرفته می شود. طراحی سایت دینامیک به دلیل بهره گیری از زبان های پیشرفته برنامه نویسی مزیت های زیادی نسبت به سایت استاتیک دارد اما مهمترین مزیت آن همان ظور که گفته شد قابلیت آسان ویرایش و افزودن به صفحات و محتوای آن است. در حال حاضر اغلب سایت ها به شکل دینامیک ظراحی می شوند برای نمونه همه سایت هایی که دارای سیستم ثبت نام و پنل کاربری می باشند سایت های فروشگاهی و یا سایت هایی که محتوای خبری و آموزشی تولید می کنند همگی به صورت داینامیک ساخته می شوند. اکثریت سایت های دینامیک به یک دیتا بیس برای نگهداری اظلاعات افراد و …متصل می باشند.

طراحی پرتال یا پورتال

پرتال سایت داینامیک بزرگی است که توسط سازمان های متوسط یا بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً از کنارهم قرار گرفتن چند سایت تشکیل می شود که در مجموع خدمات متنوعی را ارایه می دهند.

طراحی سایت متحرک یا فلش

سایت های فلش سایت هایی هستند که از جذابیت گرافیکی و بصری بسیار بالایی برخوردارند اما به دلیل برخی معایب در آنها استفاده محدودی دارند: بارگذاری بسیار کند، عدم خوانده شدن محتوای این سایت ها توسط موتورهای جستجو و همچنین عدم توانایی در بروز رسانی این سایت ها توسط افراد عادی. طراحی سایت فلش برای شرکت هایی مناسب است که کاملا شناخته شده هستند و خدمات و محصولات مشخصی دارند.

سفارش طراحی سایت

معرفی انواع طراحی سایت




:: برچسب‌ها: طراحی سایت،سفارش طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: